Jesteśmy firmą zajmującą się prowadzeniem szkoleń żeglarskich, rejsów i wyjazdów na regaty jachtów morskich. Nasze propozycje są dostępne dla każdego, bez względu na doświadczenie żeglarskie.
Nasze jachty
s/y Qualia - Banner 28 Racer MKII High Rigged
Wymiary główne jachtu:
Długość całkowita = 8.47 m
Zanurzenie = 1.45 m
Wyporność = 1595 kg
Powierzchnia żagli podstawowych = 42.2 m2
Powierzchnia spinakera = 46.3 m2
Wysokość masztu nad pokładem 11.8 m
Rok produkcji: 1984
Qualia jest oldschoolowym jachtem regatowym o bardzo przyjemnej nautyce. Konstrukcja wraz z wyważeniem jachtu sprawiają, że praktycznie obraca się on w miejscu przy niewielkiej prędkości. Szybko się rozpędza, a jego średnia prędkość jest znacznie powyżej przeciętnej. Spora powierzchnia ożaglowania w połączeniu z małą masą balastu i niewielkim zanurzeniem wymagają solidnego balastowania przez załogę. Świetnie sprawdza się w warunkach słabo wiatrowych.
Na pokładzie Qualii znajdziemy osprzęt takich producentów jak Harken, Andersen czy Rutgerson. Do dyspozycji mamy 4 żagle przednie – od małego foka do dużej genuy, 2 spinakery oraz jednego grota wykonanego z kevlaru.
Silnik zaburtowy Tohatsu 6km.
Jacht posiada pełen zestaw elektroniki przydatnej w żeglarstwie regatowym, ploter nawigacyjny kambuz oraz lodówkę.
Jest to jedyny jacht tego typu w Polsce.
Diamant 3000
Wymiary główne jachtu:
Długość całkowita = 10.30 m
Zanurzenie = 1.70 m
Wyporność = 2850 kg
Powierzchnia żagli podstawowych = 52.3 m2
Powierzchnia spinakera = 80 m2
Wysokość masztu nad pokładem 14.16 m
Rok produkcji: 2007
Konstrukcja Diamanta charakteryzuje się bardzo długą i jednocześnie wąską linią kadłuba. Oznacza to, że jest szybki ale nieco ciasny, mała szerokość sprawia również, że w początkowych fazach przechyłu jachtu bardzo duże znaczenie ma masa załogi i jej umiejscowienie dla prawidłowego prowadzenia jednostki.
Manewrowanie tym jachtem wymaga nieco większej prędkości, czym zachęca nas do bardziej zdecydowanych i odważnych decyzji.
Jednostki te znane są w Polsce z Sopot Match Race, gdzie wykorzystywane były do organizacji regat meczowych.
Jacht oprócz podstawowego zestawu żagli posiada spinakera oraz genakera stawianego na wysuwanym wytyku.
Wyposażony jest również w silnik stacjonarny o mocy 14 km.
Pod pokładem znajdziemy 6 koi, kambuz, lodówkę, toaletę oraz zestaw elektroniki jachtowej.
Sala wykładowa
Nasza Sala wykładowa znajduje się na przystani jachtowej Marina Pogoń przy ulicy Przestrzennej 3, zaraz przy basenie portowym.
Mamy z niej doskonały widok na wszystkie jachty i piękną zadbaną zieleń na terenie mariny.
Prowadzimy w niej wykłady podczas kursów na patent Żeglarza Jachtowego, Jachtowego Sternika Morskiego oraz zajęcia teoretyczne dla naszych sekcji żeglarskich, a także wszelkie inne szkolenia.
Sala wyposażona jest w ogromny zasób map morskich, przyrządów nawigacyjnych i 6 stanowisk do pracy na mapach.
Można znaleźć tam również biblioteczkę ze wszystkim najważniejszymi pozycjami polskiej literatury żeglarskiej.
Nasi instruktorzy
Michał Ława
Żeglarstwo ujęło mnie już w najmłodszych latach mojego życia. Od tego czasu zbierałem doświadczenie na małych łódkach jednoosobowych, załogowych czy katamaranach uciekających spod nóg, by później przesiąść się na morskie jachty balastowe, regatowe, ale nie tylko… Wraz z wiekiem przybierały one coraz większe rozmiary z jachtem typu TP52 na czele. Uwielbiam dzielić się żeglarską wiedzą i doświadczeniem, chętnie też podpowiadam jak pływać szybciej od innych. Mimo regatowego zacięcia, mam w sobie również odrobinę wrażliwości, która zaprowadziła mnie do świata wielkich żaglowców takich jak Dar Młodzieży czy rosyjski Kruzenshtern, gdzie zdobyłem spory staż i pozbyłem się lęku wysokości.
Z wykształcenia jestem inżynierem nawigacji po Akademii Morskiej w Szczecinie.
Od 5 lat zajmuje się prowadzeniem szkoleń i kursów żeglarskich oraz motorowodnych jako instruktor. Zajęcia prowadzę tak, aby przekazywać w nich jak najwięcej praktycznej wiedzy i ciekawych wskazówek. Przykładam dużą uwagę do tego, aby podczas moich szkoleń panowała przyjazna atmosfera, żeby każdy czuł się komfortowo. Często rezygnuje z konwencji i staram się pokazywać standardowe zagadnienia z niestandardowej perspektywy.
Stawiam na zrozumienie zagadnienia, a nie na jego wyuczenie się.
Do zobaczenia na wodzie!
Kolejni Instruktorzy już wkrótce...
Masz pytania?
Z przyjemnością na wszystkie odpowiemy i rozwiejemy każdą wątpliwość.
Poszukujesz indywidualnego terminu szkolenia, rejsu, kursu, a może rodzinnej żeglarskiej wycieczki?
Napisz do nas lub zadzwoń!